Home » Algemeen Nieuws » Voor Beter OV wil pendeltrein tussen Zwolle – Zwolle Stadshagen

Voor Beter OV wil pendeltrein tussen Zwolle – Zwolle Stadshagen

Zwolle – Voor Beter OV is verbijsterd door het bericht dat de bodemgesteldheid onder (de fundering van) de Kamperlijn -dat is de oude spoorlijn tussen Zwolle en IJsselmuiden- niet in beeld is gebracht. Het nieuwe station Zwolle Stadshagen kan niet worden bediend doordat langzamer moet worden gereden, en er volgens ProRail dus geen tijd is om op dit station te stoppen.

De vernieuwing van de Kamperlijn is sowieso een brevet van onvermogen voor ProRail. Bij de totale vernieuwing van dit spoortraject heeft ProRail nagelaten de bekabeling te vernieuwen. De mededeling van ProRail “De spoorbaan is afgelopen zomer door ProRail compleet vernieuwd“ is dus niet juist. Sinds de heropening van de spoorlijn wordt deze geteisterd door storingen en buitendienststellingen voor noodreparaties. Daar komt nu dus bij, dat er geen behoorlijk onderzoek naar de bodemgesteldheid is verricht.

Voor Beter OV vraagt ProRail om maatregelen om een soortgelijk fiasco in de toekomst te voorkomen. Ook dient het station Zwolle Stadshagen zo spoedig mogelijk in gebruik te worden genomen, desnoods tijdelijk door middel van de inzet van een door ProRail te betalen extra pendeltrein tussen Stadshagen en Zwolle “Centraal Station”. (Pendeltrein? Hoe dan? De “gewone trein” rijdt tussen Zwolle en Kampen, de pendel rijdt na vertrek uit Zwolle van de “gewone trein” naar Stadshagen, keert daar, en is voor aankomst van de “gewone” trein weer terug in Zwolle. Dan heeft Stadshagen in ieder geval aansluiting op knoop Zwolle.)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*